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Beitragsrückblick für Meine eigene kleine Story für DFI (die neuesten Beiträge zuerst)
maxpayne Erstellt: 21:02 am 6. Mai 2006
omg :blubb: ich wünsche es auf jeden fall niemandem.
Stuzzy Erstellt: 20:57 am 6. Mai 2006
wie wärs mit Gainward?:lol:
VoooDooo Erstellt: 20:54 am 6. Mai 2006

Zitat von maxpayne um 20:52 am Mai 6, 2006
eine RMA die ein halbes jahr dauert ... das muss man erstmal schaffen! :lol:


das hat Asus mal bei mir mit ner Ti4600 geschafft !!!
maxpayne Erstellt: 20:52 am 6. Mai 2006
eine RMA die ein halbes jahr dauert ... das muss man erstmal schaffen! :lol:
Linuxartist Erstellt: 14:46 am 26. April 2006
Warten wir es ab!
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Gibtnix Erstellt: 11:11 am 26. April 2006
ich hatte mit dem Support auch mal Erfahrungen; bei mir waren die sehr freundlich und sehr hilfsbereit (war übrigens der gleiche Herr wie bei dir). Also ich denke, dass, wenn die sagen dass du ein neues Board bekommst, das auch stimmt:thumb:
Linuxartist Erstellt: 10:40 am 26. April 2006
Straf mich einer lügen:

Code

> -----Ursprüngliche Nachricht-----
> Von: "DFI Technical Support" <support@dfi-europe.nl>
> Gesendet: 26.04.06 09:53:40
> An: "Rick x" <x@web.de>
> Betreff: RE: RMA xxxx - LANPARTY UT nF3 250Gb

Dear Sir:

I have discussed this matter with my management and we have agreed to
send you a replacement board without you having to return the damaged one.
The only problem is that I do not have any extra ones available at the
moment. I have ordered one for you and it should arrive next week. Please
send a request for it to this e-mail address in the middle of next week and
I will send it to you if I have it then.

Regards
Wendell Smith
Technical Engineer
DFI Technical Support, Europe
Email : support@dfi-europe.nl
Website : www.dfi.com <http://www.dfi.com>


Entsprechend freundlich habe ich dann auch geantwortet:

Code


Hi Wendell,

thanks for talking to your management.
I´ll send you an email in the middle of next week.
Hopefully this story is going to end as fine as possible :)

Have a nice day and best regards,
Henrik


Ich werde berichten, wie es weitergeht!!
Linuxartist Erstellt: 15:53 am 25. April 2006
Und es geht weiter...
Im LT ja schon vor einiger Zeit angesprochen, ist hier der nächste Spass..
Wenn was nicht klappt, dann klappt es NIE..

Code

-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: "Rick " <@web.de>
Gesendet: 18.04.06 20:37:07
An: "DFI Technical Support" <support@dfi-europe.nl>
Betreff: RMA xxxx - LANPARTY UT nF3 250Gb


Hi there,

today i received my "repaired" (what was faulty  on that board? No repair
note in the package found..) NF 3 Lanparty Mainboard. (RMA xxxx, S/N:
Dxxxx)

But..

..its not very wisely, to send a mainboard just in a simple  package,without any
padding!?? (I -NEVER- do that, and i didn´t when i sended it over to you!!)

The result can be found on the pictures i even made, following this URL:

http://www.gj-lehrte-sehnde.de/dfi/oc_dfi.htm


It seems, that some conducting paths on the PCB are broken, i didn´t
Tested  the mainboard yet, cause i don´t want to destroy anything else in my
system!

I do need that mainboard, but in that way i can´t use it..
Please let me know, what do we have to do now?
You can catch me on mobile as well: +49 - xxxxxxxx

Kind regards, H


und da sich nichts auf meine mail getan hat:

Code

> > Sent: Monday, 24 April 2006 10:49 PM
> > To: support@dfi-europe.nl
> > Subject: FW: RMA xxxx - LANPARTY UT nF3 250Gb

Hi Support,

one week ago, i send you the attached mail, and didn´t get any reply yet..
Please give me a short answer, i really want that mainboard back working!!
Thanks in advance, Henrik


Gestern morgen dann tatsächlich eine Antwort:

Code

Von: "DFI Technical Support" <support@dfi-europe.nl>
Gesendet: 25.04.06 09:00:01
An: "Rick " < @web.de>
Betreff: RE: RMA xxxx - LANPARTY UT nF3 250Gb

Dear Sir:

Indeed the board appears to have been damaged during transport.  
In this  case apply for service online and place the following statement in the
"Fault Description" area of the form: "Damaged during transport, please
replace. Issue discussed with Wendell Smith".


Regards
Wendell Smith
Technical Engineer
DFI Technical Support, Europe
Email : support@dfi-europe.nl
Website : www.dfi.com <http://www.dfi.com>


Ich dachte: OK, mach ich halt ne neue RMA auf...
Aber moment, der Versand nach Holland war ja gar nicht so billig, also was nun? Fragen wir mal, ob das auf Kulanz auch ohne meine erneute Bezahlung nach Holland zu DFI kommen wird:

Code

-----Original Message-----
From: Rick [mailto: @web.de]
Sent: Tuesday, 25 April 2006 12:11 PM
To: DFI Technical Support
Subject: RE: RMA xxxx - LANPARTY UT nF3 250Gb

Dear Mr. Smith,

i newly created another RMA as you told me.
How is this going on now?
Do i have to send you that mainboard again and have to pay
again for the Paketdelivery to the Netherlands?
Its not really cheap to send via DPD or UPS..
First time i said: "OK, you´ll get a new/repaired mainboard back",
but to pay twice? Ehm..
Please let me know, how this thing will be handled :)

Regards, Rick


Es kam dann auch recht bald eine Mail zurück:

Code

-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: "DFI Technical Support" <support@dfi-europe.nl>
Gesendet: 25.04.06 13:47:26
An: "Rick " <@web.de>
Betreff: RE: RMA xxxx - LANPARTY UT nF3 250Gb

Dear Sir:

The costs for returning the damaged board here will be at your own
expense I'm afraid. However, given the circumstances of this situation I
will check and package the alternate board myself before returning it to
you, as an extra service.

Regards
Wendell Smith
Technical Engineer
DFI Technical Support, Europe
Email : support@dfi-europe.nl
Website : www.dfi.com <http://www.dfi.com>


naja, ich hab dann einfach mal meinen Frust niedergeschrieben, aber auch gleich darauf verwiesen, das es  n icht persönlich gemeint ist, gegen den bearbeitenden Techniker:

Code


Extra service? *smile*

As you (your company, the DFI Inc.) shows on the website, how you
have to package and "pad" the mainboard
(Link: http://www.dfi.com.tw/RMA/rma_request_step4_de.jsp?SITE=DE)
and you does not do this by yourself and i have to pay for that twice??

Is that, what you (DFI, not you in person!!) does understand in
"Userfriendly Support"??? If yes, i´ll never buy any DFI product in the future
and believe me, i does not recommend any DFI products to anyone in the future..
All my systems are runnning on DFI - but after that, they won´t in the future..

Bye for now, Rick


Naja, ich glaube irgendwie kaum noch daran, das es in diesem Leben klappen wird..
In Zukunft werde ich:

1. Kein DFI mehr kaufen
2. Kein DFI mehr empfehlen (und sind es noch so tolle Boards..)
3. wenn RMAs vorliegen diese nur noch über den jeweiligen Distributor abwickeln lassen..

Gruss, Rick
maxpayne Erstellt: 21:16 am 10. Dez. 2005
und warum geht der link nicht?















:lolaway:

@Svenauskr - tja, es soll leute geben, die nicht selbst auf sowas kommen. :blubb:
Svenauskr Erstellt: 20:38 am 10. Dez. 2005
Na, dann hat Linux die Seite wohl entfernt. 404 Seite nicht gefunden.
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